مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» 7 دلیل بسیار مهم برای ورزش کردن

7 دلیل بسیار مهم برای ورزش کردن

فعالیت بدنی فواید و مزایای بسیار زیادی به همراه دارد. اگر به دنبال انگیزه ای برای شروع یک برنامه ورزشی هستید یا می‌خواهید تمرینات خود را به صورت منظم از سر بگیرید، در این جا 7 نکته بسیار مهم در مورد مزایای فوق العاده ورزش عنوان شده است که می‌تواند انگیزه لازم را در شما ایجاد کند.



1. ورزش قوای ذهنی را تقویت می کند.


ورزش نه تنها موجب تقویت بنیه و جسم می‌شود ‌بلکه به عملکرد مغز هم کمک می‌‌کند. ورزش سطح انرژی بدن را بالا برده و همچنین میزان سروتونین موجود در مغز را که موجب افزایش کارکرد آن می شود را نیز افزایش می‌دهد.



2. ورزش، استرس را کم می کند. 


روان شناسان ورزشی عقیده دارند ورزش واکنش تمدد اعصاب را در بدن ایجاد خواهد کرد و به نوعی حواس افراد را از آشفتگی‌ها و فشارهای روحی روانی به طرز مثبتی پرت می کند. ورزش خلق و خو را بهتر کرده و از بروز افسردگی جلوگیری می کند.



3. ورزش به آدم انرژی می دهد.


باعث تعجب است که چطور ۳۰ دقیقه ورزش کردن در روز می تواند کل روزمان را تغییر دهد. وقتی طی ورزش اندورفین به جریان خون وارد می‌شود، بقیه ی روز احساس انرژی بیشتر خواهیم داشت و انجام کارهای روزانه مثل حمل خریدهای خانه یا بالا رفتن از پله ها برایمان ساده خواهد شد.



4. ورزش ‌از بروز بیماری ها جلوگیری می کند.


تحقیقات نشان داده است که ورزش می تواند از بروز بیماری های قلبی،‌ سکته، فشار خون بالا، کلسترول بالا، دیابت نوع دو، پوکی استخوان، ورم مفاصل و از دست رفتن حجم عضلانی جلوگیری کند. از آنجا که ورزش موجب تقویت عضلات و مفاصل می‌‌شود،‌ از بسیاری از دردهای دوران میانسالی که به خاطر عدم فعالیت فیزیکی ایجاد می‌شود می‌کاهد. ورزش همچنین سبب تقویت سیستم دفاعی بدن نیز می شود.



5. ورزش، ‌قلب را سلامت می کند.


ورزش نه تنها با بیماری ها مقابله می کند بلکه قلب را هم تقویت می‌کند و سیستم قلبی عروقی با ورزش بسیار کارآمدتر عمل خواهند کرد و قلب پلاکت های کمتری خواهد ساخت که به معنی پایان بیماریهای قلبی و سکته است. با سلامت قلب تنفس سلولی نیز بهتر می شود که استقامت فرد را افزایش می‌دهد.



6. ورزش، کارایی را بالا می برد.


ورزش مداوم عضلات و ماهیچه ها را تقویت می کند، ‌انعطاف پذیری را بیشتر می‌کند و کارایی کلی را هم ارتقا می‌دهد. همچنین زمان واکنش و توازن بدن هم تقویت خواهد شد. بعد از چند هفته ورزش منظم، لباس‌ها طور دیگری در تن می‌ایستند و احساس حجیم شدن ماهیچه‌ها به فرد دست می‌دهد که خود تشویقی بر ادامه دادن ورزش است. 



7. ورزش، کاهش وزن را آسان می کند.


یکی از مهم ترین دلایل ورزش کردن برای بسیاری از افراد کم کردن وزن است. با ورزش کردن سوخت و ساز بدن بالا می‌رود که باعث سوزانده شدن چربی‌های انباشته شده در بافتها می‌شود و بعد از مدتی تناسب اندام را به همراه خواهد آورد. البته باید توجه داشت که این امر در دراز مدت و تداوم ورزش کردن اتفاق خواهد افتاد.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده